Differentiering kan ifølge Klafki deles op i to hovedkategorier.
En ydre differentiering, som også kan ses som en elev differentiering. Eleverne opdeles i grupper efter hvilke forudsætninger de har (homogen sammensætning).
En indre differentiering, som kan ses som en differentiering af undervisningen. Eleverne opdeles i grupper hvor der er fokus på at hver elev har en individuel rolle (heterogen sammensætning).
I kravet om differentiering i erhvervs uddannelserne, er det ikke udspecificeret hvilken form for differentiering der er tale om. Hvis vi tager udgangspunkt i at alle elver skal blive så gode som de kan.
En ydre differentiering, som også kan ses som en elev differentiering. Eleverne opdeles i grupper efter hvilke forudsætninger de har (homogen sammensætning).
En indre differentiering, som kan ses som en differentiering af undervisningen. Eleverne opdeles i grupper hvor der er fokus på at hver elev har en individuel rolle (heterogen sammensætning).
I kravet om differentiering i erhvervs uddannelserne, er det ikke udspecificeret hvilken form for differentiering der er tale om. Hvis vi tager udgangspunkt i at alle elver skal blive så gode som de kan.
Den indre differentiering forstår jeg ikke helt. Kan du uddybe det lidt ?
SvarSlet