Gå videre til hovedindholdet

Padlet

Padlet kan beskrives som en internetbaseret opslagstavle.

Når der er oprettet en padlet, kan alle med det rigtige link, tilføje materiale.

I min undervisning kan padlet bruges som hjælpemiddel til kollaborativ undervisning. Eleverne kan arbejde efter et fælles overordnet emne, og de kan hele tiden følge med i hvad de andre er noget frem til.

En anden mulighed med padlet, er fælles brainstorm. For nogle elever kan det være svært at komme i gang med en opgave, og det kan muligvis hjælpe at arbejde sammen omkring nogle ideer.

Padlet giver også mulighed for at alle der tilføjer materiale til opslagstavlen, kan være anonyme, hvilket kan give plads til elever der ellers ville holde sig tilbage, af frygt for at fejle.

Alt i alt er padlet et godt værktøj som kan bruges i mange forskellige situationer. Det er nemt at bruge, både for lærer og elever.

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

YouTube

Hvem er jeg? Hvordan kan jeg bruge videoer i undervisningen? Den kan også findes her:

Tanker vedrørende digital læring og digital dannelse

Digital dannelse, omhandler kommunikation via digitale medier. Der drejer sig om at lære at eleverne at kommunikere med hinanden og resten af omverdenen på en hensigtsmæssig måde.

Videoer i undervisning

Dette indlæg omhandler hvilken didaktik der vedrører brug af videoer i undervisningen. Jeg prøver at forklare mine overvejelser i denne video: Videoer som denne kan sjældent stå alene, og bør derfor kombineres med andre metoder, for at fremme læring hos de lærende. At se en video fra ende til anden, frembringer ikke det samme som det gør at arbejde med indholdet i en video. Derfor kan det være en fordel at lave videoer som en del af en større opgave eller projektarbejde. Videoer kan både benyttes som videoer som skal ses som en del af undervisningen, men de kan også benyttes som et redskab for eleverne. Denne video kan ses her: