Gå videre til hovedindholdet

Feedback i fejlfinding

Eksempel fra min undervisning på elektrikeruddannelsen
Eleverne skal producere en elektrisk styring, og i den forbindelse oplever de fleste elever fejl. Disse fejl betyder ofte at styringen ikke virker efter hensigten.
Ved at give eleverne feedback i denne situation, i stedet for at give dem løsningen, kan man støtte elevernes lærerproces, da de her reflektere over deres fejl og mulige løsninger.

Opstilling efter Hatties model
Feed up
"Du skal fremstille en elektrisk styring"

Feed back
"Du har lavet en elektrisk fejl i din styring"

Feed forward
"Brug forskellige farver ledninger, så du kan kende forskel på dem"


Feedback ved hjælp af Google Forms


Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

YouTube

Hvem er jeg? Hvordan kan jeg bruge videoer i undervisningen? Den kan også findes her:

Tanker vedrørende digital læring og digital dannelse

Digital dannelse, omhandler kommunikation via digitale medier. Der drejer sig om at lære at eleverne at kommunikere med hinanden og resten af omverdenen på en hensigtsmæssig måde.

Videoer i undervisning

Dette indlæg omhandler hvilken didaktik der vedrører brug af videoer i undervisningen. Jeg prøver at forklare mine overvejelser i denne video: Videoer som denne kan sjældent stå alene, og bør derfor kombineres med andre metoder, for at fremme læring hos de lærende. At se en video fra ende til anden, frembringer ikke det samme som det gør at arbejde med indholdet i en video. Derfor kan det være en fordel at lave videoer som en del af en større opgave eller projektarbejde. Videoer kan både benyttes som videoer som skal ses som en del af undervisningen, men de kan også benyttes som et redskab for eleverne. Denne video kan ses her: