Gå videre til hovedindholdet

Problemstilling

Jeg oplever at mine elever nemt bliver distraheret af deres smartphone.
Jeg vil gerne undersøge hvordan jeg har fange elevernes opmærksomhed.

Eleverne har konstant adgang til resten af verden. Som underviser konkurrere jeg med verdens førende virksomheder, som Facebook, YouTube, SnapChat og Netflix om elevernes opmærksomhed.

Hvordan
Ved hjælp af variation i undervisningen, mange skift i løbet af dagen.

Produktet kan være et digitalt undervisningsforløb



Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

YouTube

Hvem er jeg? Hvordan kan jeg bruge videoer i undervisningen? Den kan også findes her:

Tanker vedrørende digital læring og digital dannelse

Digital dannelse, omhandler kommunikation via digitale medier. Der drejer sig om at lære at eleverne at kommunikere med hinanden og resten af omverdenen på en hensigtsmæssig måde.

Videoer i undervisning

Dette indlæg omhandler hvilken didaktik der vedrører brug af videoer i undervisningen. Jeg prøver at forklare mine overvejelser i denne video: Videoer som denne kan sjældent stå alene, og bør derfor kombineres med andre metoder, for at fremme læring hos de lærende. At se en video fra ende til anden, frembringer ikke det samme som det gør at arbejde med indholdet i en video. Derfor kan det være en fordel at lave videoer som en del af en større opgave eller projektarbejde. Videoer kan både benyttes som videoer som skal ses som en del af undervisningen, men de kan også benyttes som et redskab for eleverne. Denne video kan ses her: