Gå videre til hovedindholdet

Thinglink

Thinglink giver mulighed for at samle en række informationer, og præsentere dem for eleverne på en måde hvor de selv kan integrere.

I min undervisning kan jeg bruge thinglink, som redskab til at formidle en sammenhæng mellem forskellige informationer. I eksemplet herunder benytter jeg et billede af et måleinstrument hvori der er gemt oplysninger om relevant lovgivning, til den pågældende måling. Der er også henvisning til en video hvor der forklares hvordan denne måling udføres.

https://www.thinglink.com/scene/1179387582195171331


Samtidig kan thinglink også benyttes som et refleksionsværktøj for eleverne. I stedet for at jeg som underviser bruger thinglink som præsentationsværktøj, kan det samme projekt omkring måling på elinstallationer være en opgave eleverne skal løse. Eleverne kan få til opgave at fortage en række målinger og tage billeder af hvad de gør under vejs. Herefter kan eleverne lave en thinglink hvor de viser hvilke målinger de har lavet, hvordan de har gjort det og hvorfor de skal gøre det.

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

YouTube

Hvem er jeg? Hvordan kan jeg bruge videoer i undervisningen? Den kan også findes her:

Tanker vedrørende digital læring og digital dannelse

Digital dannelse, omhandler kommunikation via digitale medier. Der drejer sig om at lære at eleverne at kommunikere med hinanden og resten af omverdenen på en hensigtsmæssig måde.

Videoer i undervisning

Dette indlæg omhandler hvilken didaktik der vedrører brug af videoer i undervisningen. Jeg prøver at forklare mine overvejelser i denne video: Videoer som denne kan sjældent stå alene, og bør derfor kombineres med andre metoder, for at fremme læring hos de lærende. At se en video fra ende til anden, frembringer ikke det samme som det gør at arbejde med indholdet i en video. Derfor kan det være en fordel at lave videoer som en del af en større opgave eller projektarbejde. Videoer kan både benyttes som videoer som skal ses som en del af undervisningen, men de kan også benyttes som et redskab for eleverne. Denne video kan ses her: